tirsdag 8. januar 2013

Arkivbilder


Har sittet og sett gjennom bilder fra i fjor og deler her litt diverse som jeg ikke har lagt ut på bloggen tidligere.

En Sandsvalekoloni slo seg til i en stor grushaug på et industriområde i Skien. I fare for at denne haugen skulle bli ødelagt ble den midlertidig fredet av kommunen får å sikre svalenes hekkeplass, flott tiltak.

I krattet på østsiden av Børsesjø holder det seg gjerne noen Rosenfink sommerstid, en utrolig flott fugl synes jeg. Det var litt mye vind den dagen jeg tok disse bildene, han har normalt orden på sveisen den karen der.

Nøtteskrika er jo vanligvis ganske sky, men jeg kom over en flokk som hadde nøtteparty i ei stor eik i høst, da var det ikke så farlig med litt folk rundt. Artig å se de svelger hele nøttene.

Gjøken kan se litt ut som en liten falk ved første øyekast...dette ble fjorårssesongens dyreste bilde for meg. Da den "lille falken" kom susende heiv jeg med rundt i et C-moment og greide å knekke brilleinnfatningen i det jeg kastet meg over kameraet.

Ute i Tangendammen på Skjelsvik er det Sivhøner, prøvde meg litt på dem, men ikke lett å komme i god posisjon der ute.

Og nå som våren er like rundt hjørnet gleder jeg meg allerede til å høre Hagesangeren igjen, en hærlig sanger å lytte til.
 

13 kommentarer:

  1. kjempefine bilder, ser ut som du er en av de få som har fanga rosenfinken i 2012 Robert, utrolig flott fugl. Gleder meg til ny børsesjø sesong når jeg ser bildene dine.

    SvarSlett
  2. kjempefine bilder, ser ut som du er en av de få som har fanga rosenfinken i 2012 Robert, utrolig flott fugl. Gleder meg til ny børsesjø sesong når jeg ser bildene dine.

    SvarSlett
  3. Jättefina bilder på alla fåglarna! den enda fågeln jag sett i verkligheten är nötskrikan.

    SvarSlett
  4. Vad fina bilder....rosenfinken är ju vacker. Hoppas på mer fåglar under året

    SvarSlett
  5. Hej Robert!
    Härliga fågelbilder från den varmare årstiden. Kul med bilder på rosenfink de ser man ju inte så ofta.
    Ha en fin fortsättning på veckan.
    /Ingemar

    SvarSlett
  6. Hei
    flotte bilder du viser frem. Rosenfinken er jo bare herlig..

    SvarSlett
  7. Hei!

    Fin og variert serie dette Robert! Godt å høre at hensynet til sandsvalene ble tatt på alvor, som regel er det jo dyre og fuglelivet som må vike i slike saker. Rosenfinken er en flott fugl som du får fint frem her. Kan virke som den har blitt sjeldnere de siste åra. Den hadde jo en positiv utvikling gjennom mange år.

    SvarSlett
  8. Flotte bilder fra arkivet Robert. Nå er det bare å glede seg til en ny sesong i Gjerpensdalen.

    SvarSlett
  9. Ja du har fått mange flotte bilder i 2012, synes alle var fine.

    Ottar

    SvarSlett
  10. Mang fine bilder fra året som gikk, likte best bildene av sandsvala og rosenfinken .

    SvarSlett
  11. Halla Robert,
    Har vært moro å følge deg fra starten av og ser en klar utvikling mot høyere kvalitet ettersom tida går! Gleder meg til å følge med utover i 2013 også :-) Også må vi få til en fellestur, gjermne sammen med Morten i det nye året!!
    Rune

    SvarSlett
  12. Så flott at sandsvalene fikk hekke i fred ! Synd med brillene dine, men bildet av gjøken ble flott !!

    SvarSlett
  13. Kanonbilder Robert !
    Håller med fjällripan om att den enda jag sett är Nötskrikan men inte lyckats ta någon bra bild mer än på ett trafikoffer.
    Härlig bild på göken !
    Tack för din kommentar !

    SvarSlett